Tips til mere synlighed foran din butik

0
372

Butikkerne er blevet hårdt ramt her under corona. Derudover var det allerede svært at skaffe kunder, da flere og flere kunder gør deres handler over nettet.

Hvis du ønsker at få dine kunder til at blive og vælge dig, som butik i stedet for at gå over til nethandlen, skal du slå på service og kendskabet til dine kunder. De skal kunne føle sig specielle, når de handler i butikken. Her må de ikke bare føle at de er en af mange, der kommer ind og handler.

Et godt tip vil være at lave forandringer i butikken, så kunderne får en wow oplevelse hver gang de besøger butikken. Det behøver ikke være hele butikken, der bliver lavet om men det er de små og synlige ting de ligger mærke til.

Det kan være en rigtig god idé at planlægge dine vinduer med med folie og denne folie må gerne skiftes ud. Så det er tema baseret. Her kan der blandt andet nævnes nogle nøgle begivenheder såsom: fødselsdag, påske, Valentines Day, Black Friday, Singles Day, sportsbegivenheder, farvetema og så videre.

Det kan også være en god idé at pryde dit gulv med gulvfolie, så kunderne får en wow følelser og ikke bare ser en butik, som så mange andre. Her kan man virkelig spice tingene op. Det kan man gøre med grafik, som passer til butikken og butikken temaer.

Du skal også kunne nyde din egen butik, som om du var en af dine kunder, som ønskede at kigge på din butik og hvad i har. Her er det en god idé at sætte 15 minutter af hver anden uge til at lige kigge butikken igennem og se hvor, der er mulighed for forbedringer.

Det kan være en god idé at opdele din butik i brancher, hvis du har flere produkter i forskellige sortimenter. Hvis du er en niche butik. Så kan det være muligt at samle produkter i lande eller andre kategorier.

Du skal også have mod på at tage nye brands ind, så der kommer nye friske produkter ind i din butik, som gør at kunder, som besøger dig ofte kommer ind til nye produkter og mulige køb.

Selvom det er en fysisk butik. Kommer du ikke uden om de sociale medier. Her er det en god idé at starte med facebook eller instagram. Det kommer meget an på hvad du selv elsker at gøre brug af og har lyst til at bruge din egen tid på at lave opslag og billeder til de sociale medier.

Til sidst skab et god fællesskab med dine ansatte og gerne invester i dine ansatte, så de føler sig, som en familie i butikken. Da et godt fællesskab er med til at styrke motivationen.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here